
--.--.-- --:--|スポンサー広告

visaandeschelde

2010.02.03 01:46|Amsterdam/ アムス事情
先週末に、某航空会社でCAをしている友人Akkyanとsatotjeと3人で、念願のvisaandescheldeに行って来た。ここのレストランは、魚(vis)が新鮮で美味しいことで有名なのだ。雰囲気もよく、高級感と清潔感が漂っている。ワインの種類も多いから、ワイン好きなひとにもお勧め。友人がキッチンでときどき働いている、というので予約して事前に話していたにもかかわらず、当日おらず(おいっ!)。友人お勧めの5コースを選んだら…デザート以外、魚三昧!グリルサーモンの前菜に始まって、ロブスターとかぼちゃのスープ、ハリボット、そしてメインがたら。ディッシュアップがどれも綺麗なうえに、味も繊細でほんと美味しかった!デザートも宝石が並んだみたいにかわいかったし、コーヒーのカップもBodumで気に入ったし、なんとも満足できるディナーでした。ちなみに、ハリボットが日本語で何か分からず、帰ったら調べることに。さっそくAkkaynが教えてくれた。タイヘイヨウオヒョウ、だって。カレイ系らしいけど、日本でこんな大振りなカレイは食べたことがない!てほど、厚みのある、しっかりした味の魚だった。翌日は、なんだか海で泳ぎたくなる気分だった…(氷点下の海に?笑)

visaandeschelde (14) visaandeschelde (9)

いつも、こまごましたものを、ネットオーダーしてはオランダに持ってきてくれるAkkyanに感謝♪ いまは航空業界はすごく大変やけど、お互いさま。これからもよろしくね、そしてお仕事お疲れさま☆
Ik ben de afgelopen weekend met een vriendin van mij en satotje naar visaandeschelde geweest. Het was voor het eerst voor ons om daar heen te gaan eten, daarom waren we er erg benieuwd naar. Ik ken iemand die af en toe in de keuken werkt, maar hij was toch vrij, dat vond ik jammer. Maarja, hebben we in elk geval 5 gangen besteld zoals hij aan mij raadde. Van het voorgerecht tot en met het hoofdgerecht, hebben we iets visgerecht gekregen! Als voorgerecht kregen we zalm, als tweede een soep met robster en pompoen, als tussengerecht halibot, en als het hoofdegerecht een Kabajouw. Ik vond alle gerechten erg heerlijk, maar vooral was het tussengerecht heel smaakvol met mooie dish-up. We eten halibot nauwelijks in Japan. Er bevat weinig vat en licht wittevis. Heb je ook eens geprobeerd om die te eten? Als dessert kregen we een plateau met kleine mooie toetjes eromheen. Ik was erg tevreden met de gerechten en de bediening! Ik raad absoluut aan jullie om daar te eten. Fijne avond nog en tot volgende keer!

コメント

非公開コメント

10 | 2017/11 | 12
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 - -
プロフィール

 nijntje 

Author: nijntje 
FB上では幸せいっぱいの家族やプライベートのことを書いています。
このブログでは、ちょっとした愚痴ばかり書いています。笑

生まれ住んだ神戸をはなれ、仕事のため来蘭し、かれこれ12年目。2011年夏、アムステルダムから郊外のAlmere(アルメーレ)に引越し。まもなく長女、Miretje(ミレチェ)が誕生、その2年後にSoratje(ソラチェ)も加わり、4人でにぎやかな毎日を送っている。



gechereven ook in het Nederlands(written in Dutch as well as Japanese)



最近の記事

最近のコメント

月別アーカイブ

カテゴリー

ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

フリーエリア

ブログ内検索

RSSフィード

リンク

